Atunci când gigantica companie de social media Facebook a anunțat că intenționează să lanseze un hub propriu pentru conținut video original, mulți au spus că firma se pregătește să asalteze mediul TV. A fost firesc să se tragă o astfel de concluzie, din moment ce s-a spus că platforma, numită Watch, va include programe ce vor atrage o varietate largă de utilizatori, cum ar fi programe sportive în direct, emisiuni de gătit și programe dedicate celor mici.
Deși există întotdeauna potențial pentru conținut de calitate care să atragă public dinspre televiziune, credem că Facebook pune la cale o strategie mult mai vastă prin lansarea unei platforme video. Compania are un competitor anume în vizor: YouTube, subsidiară Alphabet și Google, care este de asemenea competitorul direct în ceea ce privește spațiul publicitar online.
Cifrele arată bine
În cadrul unei postări recente pe blog, directorul executiv YouTube Susan Wojcicki a dezvăluit că mai mult de 1.5 miliarde de utilizatori vizitează site-ul lunar, urmărind în medie peste o oră de conținut. Impresionanta sumă generează un câștig substanțial prin reclamele afișate.
În 2016 publicitatea digitală a crescut în SUA cu 22% de la an la an, însumând 72.5 miliarde $. O porțiune din ce în ce mai mare din această creștere se împarte între Google și Facebook. Conform estimărilor, cele două companii reprezintă 89% din respectiva creștere, însemnând că Google reprezintă 49% iar Facebook 40%.
eMarketer ne indică faptul că Google deține 41% din întregul venit provenit din publicitatea digitală din SUA, în timp ce Facebook are 20%. Așadar, concentrându-se pe video-uri, Facebook speră să-și mărească partea sa din venit, în defavoarea YouTube.
YouTube, păzea!
Watch, una dintre cele mai noi inventii a celor de la Facebook, a fost prezentat drept o nouă platformă pentru emisiuni pe Facebook, care va fi personalizată astfel încât utilizatorii să poată găsi cu ușurință conținut nou care să-i intereseze și care să fie organizat în jurul prietenilor din listă. Platforma ar putea avea categorii ca „What’s Making People Laugh”, „What Friends Are Watching” și „Most Talked About”. Experiența pe care compania o are cu funcția Live a învățat-o că interacțiunile dintre utilizatori sunt un aspect important al experienței, deci va organiza show-urile și în jurul comunităților.
Ca exemplu de noi emisiuni de urmărit poate fi dat Virtual Dating, în care străinii se pot întâlni folosind realitatea virtuală pentru întâlniri de tip „blind date”. Kitchen Little, alt exemplu, este descrisă ca o emisiune amuzantă despre copii care privesc video-uri din care învață cum să gătească unele rețete, apoi le explică bucătarilor profesioniști cum să le gătească, așa cum știu ei să se exprime. Facebook a anunțat înainte și de o colaborare cu Major League Baseball.
Cum să furi lumina reflectorului
Platforma Watch este descrisă de Facebook ca fiind una dedicată creatorilor care vor să-și găsească o audiență, din care să construiască o comunitate de fani pasionați și totodată să câștige bani din munca lor. Problema este că așa poate fi descris și YouTube.
Creșterea masivă a consumului de video pe mobil este un fapt cunoscut. Se estimează că până în 2021 conținutul video va forma 82% din traficul Internetului (în 2016 a fost 51%). Nu ar trebui să ne mire că Facebook vrea să acționeze de pe acum.
Să nu uităm că există limite în privința cantității de publicitate pe care compania o poate plasa pe Newsfeed fără ca utilizatorii să se supere. În această privință compania a lansat platforme adiționale precum Messenger, Instagram sau WhatsApp, cu scopul unui câștig sporit. Lansarea platformei Watch îi va oferi companiei mai mult spațiu pentru stârnirea interesului comunităților și pentru reclame. Astfel, ar putea fi floare la ureche pentru Facebook să ia din porția YouTube-ului.
sursa: www.nasdaq.com
[…] așteptatul telefon ar putea avea un display ce-i va acoperi întreaga față. Va beneficia de cele mai noi inventii si tehnologii precum recunoaștere facială și posibilitatea de a încărca telefonul fără fir […]